När jag har något att säga säjer jag det här, om jag inte säger det någon annanstans. Politik, mera om Asien än om Västvärlden eftersom jag ofta känner mej mindre främmande där. Sometimes English, sometimes Swedish depending on what kind of keyboard and my state of mind.

2006-07-08

Lördagssnack

Min guru, Caroline Glick, stör mina nätter.

Jag läste just hennes senaste artikel i Jerusalem Post nu när klockan börjar närma sej 3 på natten. Hon talar om "Hur Olmert rättfärdigar misslyckande". Läs den! Det är ganska oerhört, hur dagens regering i Israel förstör allt som Israel har byggt upp under 50 år, speciellt imagen att de är starka och tänker vara det för all framtid. Han tycks föredra att vandra på knäna inför all världens kameror. Och - ursäkta mej - jag är inte den enda som tänker så. Han arbetar benhårt på att förstöra Israels rykte som judarnas tillflyktsort på jorden, idén bakom Israels tillblivelse, motiveringen för Israels existens. Hans immigrationsminister Boim blockerar invandringen av judar!! Inser du hur vansinnigt detta är? Nu gäller det både judar i Indien och Afrika som Olmert hånar. Är de inte vita nog i ansiktet? Man känner det som om han har lärt sej från Sudan, där man är bättre muslim desto vitare man är.

Flera andra förhållanden framhålls där den israeliska regeringen gör allt för att förhindra att judar immigrerar till Israel. Hade man inte varit övertygad att den judiske Guden trots allt har koll på läget så förstår man att det kan kännas hopplöst. Kadimaregeringen är extremt vänsterorienterad, så det är rätt lätt att inse att de hatar allt som andas religion, det som Israels existens och motivering är baserat på. Jag förmodar att de tiotals plan som planeras för att bringa religiösa judar från USA till Israel under året, är ett våldsamt problem för dagens regering.

Inga kommentarer: